"Elle est très rare dans nos films et nous avons beaucoup hésité. Dans un conte, il y a forcément un parcours, avec des émotions et des relances. Il nous a semblé que, à certains moments, la musique pouvait agir comme une sorte de caresse apaisante pour Cyril." (daqui)
aos 23 minutos.
desconcertante a violência de filmes anteriores nesta história da intervenção de uma 'fada madrinha'. a cidade industrial trocada pelo subúrbio onde moram as pessoas normais que, apesar de serem tão reprováveis como as outras (o homem a atirar a pedra com sangue para longe), aqui é possível a existência de uma mulher que é uma espécie de cristo na existência de Cyril. pessoalmente prefiro os filmes mais duros e sem redenção dos irmãos Dardennes. não deixa de ser impressionante seguir Thomas Doret que criou uma das crianças do cinema.
algures entre as lúgubres crianças de O Laço Branco e as maiores-do-que-a-vida de Amarcord.
a sua bicicleta voa- e deseja-se voar com ela.
FilmLinc: Scott Foundas Talks to the Dardenne Brothers by FilmLinc
aqui, no film society lincoln center.
""While the eminently secular Kaurismäki's film [Le Havre] finds its subject matter in the controversial, and naturally trendy politics of immigration, the culturally Christian Dardennes look to the no less individually vital though far less sexy milieu of predatory, under-class gangs," writes Michael J Anderson. "In The Kid with a Bike, the Dardennes simply but scrupulously map the personal appeal of this criminal sub-culture to Cyril, with the charismatic young Wes (Egon Di Mateo), in an unexpected nod to Wesker in Resident Evil: Afterlife (2010), fulfilling the role of surrogate father; Wes in essence replaces the former's deadbeat dad, longtime Dardennes collaborator Jérémie Renier, in a role that abounds with private self-reference. In the end, it is left to proxy single-mother Samantha to combat the archetypal underclass neighborhood threat. The Kid with a Bike in this sense trades in myth, in the universal, as opposed to Le Havre's concrete particularity.", no Mubi. engraçado que pensei o contrário.
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