light gazing, ışığa bakmak

Sunday, March 20, 2016

"39 people, including 24 foreign nationals and a child, were injured,and seven of the victims in hospitals were in critical condition."



*Türkçesi için metnin altına bakabilirsiniz

2I opened the computer today , i saw the word "explosion" and a photo from "Istiklal" , not far from my home , where i pass every day 
Istiklal street for me
Its a meeting place
Its a musical, colorful place 
Its when a old lady suddenly hug me in the street and tells me she love my voice.
Its when Syrian/Gypsy kids who usually ask people for money, takes a break and staring at me in that child innocent eyes, playing the drum and singing.
Its when a young women tells me that she used to listen to my music with her mom all the time before she died , and its a sweet memory of her.
Its when Iranian people always know that im Iranian even that i sing in Hebrew.
Its when young girls with colorful hijab are running to me and hugging me and tell me " i love you, you are perfect" .
Its when young girls with mini skirts are running to me and hugging me and tell me " i love you, you are perfect" .
Its when i want to buy package of tissue from the old man in the street and he never accept not one lira from me , and give two packages and not just one because ...music...
Its when a group of women from Saudi Arabia, cover with black asking to take a photo with me, telling me they are my biggest fan.....
Its when people in the middle of the street giving to my hands their precious baby , living me with their baby, and taking few steps back to take a photo .
Its when Iranian guy , telling me that after he heard my song "Neta Zar" , he couldn't stop crying .
Istiklal street for me-  its being a HUMAN! 
May we all know peace in every street in every city .
---------------------------------------------------------------------------------
Bugün bilgisayarımı açtım ve hergün geçtiğim evimden fazla uzak olmayan "İstiklal Caddesinden" bir fotoğraf ve "patlama" kelimesini gördüm.
İstiklal caddesi benim için;
Buluşma noktası,
Müzik dolu renkli bir yer,
Yaşlı bir kadının aniden beni kucakladığı ve sesimi sevdiğini söylediği bir yer,
İnsanlardan para isteyen Suriyeli/çingene çocukların mola verdiği ve masum gözleriyle bana bakarlarken davul çalıp şarkı söylediğim yer,
Genç bir kadının bana annesi ölmeden önce herzaman annesiyle birlikte müziğimi dinlediğini ve bunun onun için güzel bir anı olduğunu anlattığı yer,
İranlı insanların İbranice şarkı söylediğimde bile İranlı olduğumu bildikleri/anladıkları bir yer,
Renkli türbanları olan genç kızların koşarak bana sarıldıkları ve bana "seni seviyorum,sen mükemmelsin" dedikleri yer
(Aynı zamanda) mini etekli genç kızların koşarak bana sarıldıkları ve "seni seviyorum,sen mükemmelsin" dedikleri bir yer,
Caddedeki yaşlı adamdan bir paket mendil almak istediğimde benden bir lira bile kabul etmediği,ve sadece bir tane değil 2 paket mendil verdiği bir yer...Nedeniyse sadece müzik...
Siyah peçeler içinde Suudi Arabistanlı bir grup kadının benimle fotoğraf çekilmek istedikleri ve benim en büyük hayranlarım olduklarını söyledikleri yer,
İnsanların caddenin ortasında çok sevdikleri herşeyden sakındıkları bebeklerini kucağıma verdikleri,ve fotoğraf çekmek için birkaç adım geri giderek bebeklerini bana emanet edebildikleri bir yer,
İranlı bir erkeğin bana, "Neta Zar" isimli şarkımı duyduktan sonra kendini tutamayıp ağladığını anlattığı yer,
İstiklal Caddesi benim için - İNSAN OLMAK!
Hepimiz her şehirde her sokakta huzuru bulabiliriz."İstiklal'den  Hatıralar" isimli fotoğraf albümüne buradan bakabilirsiniz
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1513897948869986.1073741828.1513067218953059&type=3

Michal Elia Kamal, from wonderful Light in Babylon.

No comments:

 
Share